Admitere
Ce este interpretarea de conferință?
Descoperă o carieră în traducere și interpretare
De ce să devin interpret?
De ce e nevoie pentru a deveni interpret?
Informații practice
Următoarele teste de aptitudini – date și informații administrative: https://lett.ubbcluj.ro/regulament-admitere-nivel-master/
Limbi: A – RO, B și/sau C – EN, FR, SP
Descriere
Proba 1: alcătuire de discurs
Pregătire și prezentare a două discursuri de 3-4 minute în limba română și în limbă străină (EN, FR sau SP) pornind de la o scurtă afirmație. Timp de pregătire: 15 minute pentru ambele discursuri.
NB: candidații nu vor scrie și nu vor citi un text scris, ci se vor baza pe câteva idei notate și vor comunica activ cu publicul pe durata discursului.
Recomandări legate de vorbitul în public: https://www.youtube.com/watch?v=JU5s0zkd-eo&feature=related
How To Make Speeches: http://www.howtodothings.com/business/how-to-make-a-speech
How to Prepare a Speech: https://www.youtube.com/watch?v=i3bX9PDNeDY
Proba 2: rezumare de discurs
Rezumarea în limba română a unui discurs de 3-4 minute în prima limbă străină (EN, FR sau SP) și a unui discurs de 3-4 minute în cea de-a doua limbă străină (EN, FR sau SP). Ambele discursuri vor fi ținute de membri ai comisiei de examen.
Recomandări: candidații trebuie să se concentreze pe mesajul general al discursului și să redea informația în mod logic, într-o română corectă, la persoana I. Se recomandă atenție deosebită la introducerea și concluzia discursului. NU se permite luarea de notițe pe durata acestei probe.
Mostre de discursuri: https://speech-repository.webcloud.ec.europa.eu/search-speeches (tip: consecutive; nivel de dificultate: basic) sau https://www.emcinterpreting.org/students/examinations/
Proba 3: interviu
Scurtă prezentare a candidatului: motivație, experiențe anterioare în domeniu (dacă este cazul), discuție pe teme legate de politicile europene și actualitatea.
Aspectele vizate de testul de aptitudini:
- spontaneitate, capacitatea de a face față unor cirscumstanțe dificile neprevăzute;
- competențele de ascultare și exprimare;
- competențele de analiză și sinteză;
- atitudine (aspecte non-verbale), fluență;
- cunoștințe de specialitate și generale; timpul de reacție.